@expertcontabilitate.ro

Ți-ai actualizat statusul de Microîntreprindere?

Share this article

Views: 53

Timp de citire : 3 minute

actualizare-status-microintreprindere
8d583d8d70a80e45bc7d00a3dd35c5e1

Irina Constantinescu

Founder

Introducere

Dragi antreprenori,  aceasta luna nu aduce doar entuziasmul primelor zile mai calde ci și obligații importante din punct de vedere fiscal. Un aspect crucial pe care fiecare antreprenor trebuie să-l reevalueze anual este eligibilitatea companiei sale ca microîntreprindere, conform legislației în vigoare.

Ce este o Microîntreprindere?

Microîntreprinderile în România beneficiază de un regim fiscal preferențial, fiind taxate pe baza veniturilor obținute, nu pe profit. Dar, pentru a beneficia de acest statut, companiile trebuie să îndeplinească anumite criterii definite de codul fiscal.

Criterii Încadrare Microîntreprinderi

Participații la alte societăți:

Compania care are asociaţi care deţin, în mod direct sau indirect, peste 25% din actiuni şi este singura persoană juridică stabilită de către asociaţi/acţionari să fie microintreprindere. Asociaţii/acţionarii care deţin, în mod direct sau indirect, peste 25% din actiuni, atât la persoana juridică română analizată, cât şi la alte persoane juridice române care sunt  microintreprinderi, trebuie să stabilească, până la data de 31 martie, o singură persoană juridică română pentru care se va aplica impozitul specific microintreprinderilor. Persoanele juridice române care nu au fost stabilite de către asociaţi/acţionari, până la termenul de 31 martie, intră sub incidenţa prevederilor impozitului pe profit;

Venituri Anuale:

NU trebuie să depășească echivalentul în lei a 500.000 euro, cumulate cu veniturile întreprinderilor legate cu aceasta, potrivit prevederilor Legii nr. 346/2004;

Numărul de Angajați:

Are cel puţin un salariat sau in cazul firmelor nou infiintate, in maxim 30 zile de la inregistrare;

Capitalul Social

Compania trebuie să fie deținută de persoane, fie fizice, fie juridice, care nu sunt stat sau autorități locale;

Statut juridic: nu se află în dizolvare, urmată de lichidare, înregistrată în registrul comerțului.

Obligația de Declarare

Dacă, în urma evaluării, o companie constată că nu mai îndeplinește cel puțin unul dintre aceste criterii, este obligată să depună o declarație de modificare a regimului fiscal la ANAF până la data de 31 martie 2024. Trecerea la impozitul pe profit implică noi obligații și poate influența strategia fiscală a companiei.

Concluzie și Sfaturi Practice

Înarmat cu această informație, este momentul să luați acțiune și să vă asigurați că afacerea dvs. se conformează legislației fiscale. Verificarea criteriilor de încadrare și, dacă este cazul, trecerea la impozitul pe profit, sunt pași necesari pentru a evita surprizele neplăcute din partea fiscului.

Pentru a avea o privire de ansamblu a modificărilor privind impozitul pe venitul microîntreprinderilor, intrate în vigoare la începutul acestui an, va mai recomandăm  si acest articol .

Despre Noi

ExpertContabilitate.ro reprezintă partenerul dvs. de încredere în contabilitate și consultanță fiscală. Echipa noastră de experți contabili se dedică optimizării fiscale și conformității afacerii dvs., oferind soluții personalizate și proactive. Suntem aici pentru a vă ghida spre succes financiar, cu servicii adaptate nevoilor unice ale companiei dvs.

Alte articole

Vizualizari: 53